Mieszkanka Łomży straciła 200 tysięcy złotych! Padła ofiarą oszustów

i

Autor: fot.pixabay.com/Mieszkanka Łomży straciła 200 tysięcy złotych! Padła ofiarą oszustów

OSZUSTWO

Mieszkanka Łomży straciła 200 tysięcy złotych! Padła ofiarą oszustów

2023-06-20 14:49

65-letnia kobieta z Łomży padła ofiarą wyłudzaczy pieniędzy. Mieszkanka miasta straciła blisko 200 tysięcy złotych. Dramat kobiety rozpoczął się kiedy zadzwonił do niej "pracownik banku". Szczegóły w artykule.

Blisko 200 tysięcy złotych zniknęło z konta 65-letniej mieszkanki Łomży po tym, jak oszuści zaoferowali jej swoją "pomoc". Kobieta za namową rzekomego pracownika banku zainstalowała aplikację do zdalnej obsługi komputera.

Oszustwo rozpoczęło się na początku czerwca

Historia oszustwa rozpoczęła się na początku tego miesiąca. Wtedy do 65-latki zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku. Kobieta dostała propozycję założenia konta w innym banku i przelanie tam wszystkich oszczędności.

Mieszkanka Łomży poinformowała mężczyznę, że ma konta w dwóch różnych bankach. Później za namową "pracownika banku" zainstalowała na swoim komputerze aplikację do zdalnej obsługi urządzenia, po czym  uruchomiła aplikację bankową na swoim telefonie.

Zalogowała się do bankowości elektronicznej i wykonywała wszystkie polecenia oszusta. Widziała również operacje wykonywane przez rzekomego pracownika banku. Kiedy jej konta były blokowane przez bank, za namową oszusta dzwoniła na infolinię. Tam prosiła o odblokowanie kont, twierdząc, że wszystkie operacje wykonuje samodzielnie i świadomie. Po kilku godzinach otrzymała wiadomość z jednego z banków, w którym posiadała oszczędności, że stan jej konta wynosi zero, a dodatkowo posiada debet na 7300 złotych - relacjonuje Karolina Wojciekian z KMP w Łomży

Każdego dnia przez około 2 tygodnie mężczyzna kontaktował się z mieszkanką Łomży. Mówił, że pieniądze pojawią się na jej koncie, gdy zostaną odblokowane. Kiedy jednak mężczyzna przestał dzwonić, a na koncie nie było środków, kobieta uświadomiła sobie, że padła ofiarą oszustwa.

65-latnia mieszkanka Łomży straciła ponad 188 tysięcy w różnej walucie. O sprawie poinformowała policjantów wczoraj (20.06).

Policja radzi, jak nie dać się oszukać

  • Kieruj się rozsądkiem przy dokonywaniu wszelkich transakcji finansowych;
  • Zachowaj szczególną ostrożność przy atrakcyjnych inwestycjach, bo tą metodą najczęściej działają oszuści;
  • Jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania do zdalnej obsługi urządzenia możesz być pewien, że to oszustwo. Pracownik banku nigdy nie prosi o zainstalowanie tego typu oprogramowania;
  • Pamiętaj, tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje. Nigdy nie udostępniaj innym osobom danych do swojego konta bankowego, danych logowania oraz kodów jednorazowych;
  • Jeśli osobą podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania danych Twoich lub Twojego konta bądź zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania, rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku.
Sonda
Czy byłeś/aś kiedyś ofiarą oszustwa?

Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na: online@grupazpr.pl