Przebudowa trasy Łomża - Mężenin
Prawdopodobnie na początku przyszłego roku podpisana zostanie umowa z wykonawcą budowy i przebudowy drogi między Łomżą a Mężeninem. Chodzi o blisko 27 kilometrów drogi wojewódzkiej nr 679 przebiegającej przez powiaty łomżyński i zambrowski.
Dziś (11.10) w tej sprawie ogłoszone zostały wyniki postępowania przetargowego. Koszt inwestorski przebudowy i remontu tej trasy szacowany był na około 300 milionów złotych. Wszystkie złożone oferty mieszczą się w założonym budżecie.
Zakres inwestycji:
- długość 26,921 km
- poszerzenie jezdni do szerokości 7 m
- budowa zjazdów wraz z przepustami pod zjazdami
- budowa zatok autobusowych – 26 sztuk
- budowa chodników w rejonie zatok autobusowych oraz w terenie zabudowanym
- skrzyżowanie typu rondo - 2 sztuki - w Mężeninie (skrzyżowanie ze starą DK 8), w Rutkach (skrzyżowanie z drogą powiatową)
- budowa dwóch mostów - na rzece Gać i na rzece Kanał Koty
- wycinka drzew i krzewów kolidujących z inwestycją
W ramach prac wybudowana zostanie również ścieżka pieszo-rowerowa i będzie połączona z trasą rowerowej GREEN VELO. Będzie to około 20 kilometrów trasy dla rowerzystów i pieszych.
To niezmiernie ważna trasa łącząca Łomżę ze stolicą województwa, przebiega przez powiaty: łomżyński i zambrowski. Jej przebudowa i remont znacznie udrożni lokalny ruch, ale przede wszystkim będzie dużo bezpieczniej - mówił, podczas spotkania w Rutkach-Kossakach, Marek Olbryś, wicemarszałek województwa podlaskiego.
Inwestycja w znacznej części ma być dofinansowana z funduszy unijnych, natomiast wkład własny zabezpieczy samorząd województwa.
Czas realizacji inwestycji
Wykonawca, od momentu podpisania umowy, będzie miał 19 miesięcy na realizację inwestycji - z wyłączeniem okresów zimowych.
Czyli według planów trasa Łomża - Mężenin ma być gotowa w drugim kwartale 2026 roku.
Masz dla nas ciekawy temat lub wystrzałową nowinę? Napisz do nas na adres [email protected]. Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy z Waszej okolicy!